Hugo People
Vår visjon er å støtte oppstartsselskaper og små bedrifter som har behov for bærekraftig vekst, ved å bringe teknologi og forretningsutvikling tettere sammen.
Gründer Hanne Sorteberg har sammen med dyktige AI-arkitekter og et erfarent utviklingsteam skapt Hugo Assist, som hjelper bedrifter med å utforske og utvikle nye forretningsmodeller på en engasjerende og effektiv måte.
_gif.gif)
Hugos historie
Hugo er et navn som stammer fra ordet hug, som betyr å huske. Hugo kan også bety "sinn", "forstand", "hjerte" eller "ånd". Navnet kan derfor tolkes som "den kloke" eller "den tenksomme". Hugo People syns det resonnerer godt. Vi brenner for å gjøre kandidatopplevelsen bedre og mer relevant.
Hugo er en kråke - kråker er kjent for sin intelligens, nysgjerrighet og evne til å løse komplekse problemer. Vi bruker en kompleks AI-motor for smarte samtaler, slik at din rekrutteringsprosess blir enklere.
Kråker er også svært sosiale og jobber ofte sammen i grupper for å nå mål. Kråka Hugo symboliserer derfor ikke bare kløkt og kreativitet, men også samarbeid og tilpasningsdyktighet, kvaliteter som gjør den til en egnet partner for rekrutteringsledere som ønsker å vokse og utvikle seg.
Hannes historie
Hanne Sorteberg har en mastergrad i kunstig intelligens fra NTNU i Trondheim. Hun har i tillegg til lang teknisk erfaring, viet sin karriere til innovasjon og forretningsutvikling. Hun har vært innovasjonsleder i Finn og Schibsted, har erfaring fra oppstartsselskaper, og har lang fartstid som forretningsutvikler i store selskaper som Fremtind og Storebrand.
Hanne er Daglig leder og produktleder i Hugo People.
Hanne er også gründer av Hugo Assist, som er et verktøy for å skape og teste forretningmodeller.
Hanne er mentor i inkubatoren Aggrator og er sertifisert innovasjonstrener fra BI Executive.

Foto: Marte Gundersen, Avisa Oslo