top of page

Hugo People

Vår visjon er å støtte oppstartsselskaper og små bedrifter som har behov for bærekraftig vekst, ved å bringe teknologi og forretningsutvikling tettere sammen.

 

Gründer Hanne Sorteberg har sammen med dyktige AI-arkitekter og et erfarent utviklingsteam skapt Hugo Assist, som hjelper bedrifter med å utforske og utvikle nye forretningsmodeller på en engasjerende og effektiv måte.

Untitled ‑ Made with FlexClip (6).gif

Hugos historie

Hugo er et navn som stammer fra ordet hug, som betyr å huske. Hugo kan også bety "sinn", "forstand", "hjerte" eller "ånd". Navnet kan derfor tolkes som "den kloke" eller "den tenksomme".  Hugo People syns det resonnerer godt. Vi brenner for å gjøre kandidatopplevelsen bedre og mer relevant.

Hugo er en kråke - kråker er kjent for sin intelligens, nysgjerrighet og evne til å løse komplekse problemer. Vi bruker en kompleks AI-motor for smarte samtaler, slik at din rekrutteringsprosess blir enklere.

Kråker er også svært sosiale og jobber ofte sammen i grupper for å nå mål. Kråka Hugo symboliserer derfor ikke bare kløkt og kreativitet, men også samarbeid og tilpasningsdyktighet, kvaliteter som gjør den til en egnet partner for rekrutteringsledere som ønsker å vokse og utvikle seg.​

Hannes historie

Hanne Sorteberg har en mastergrad i kunstig intelligens fra NTNU i Trondheim. Hun har i tillegg til lang teknisk erfaring, viet sin karriere til innovasjon og forretningsutvikling. Hun har vært innovasjonsleder i Finn og Schibsted, har erfaring fra oppstartsselskaper, og har lang fartstid som forretningsutvikler i store selskaper som Fremtind og Storebrand.

 

Hanne er Daglig leder og produktleder  i Hugo People.

​Hanne er også gründer av Hugo Assist, som er et verktøy for å skape og teste forretningmodeller.

Hanne er mentor i inkubatoren Aggrator og er sertifisert innovasjonstrener fra BI Executive.

Portrettfoto av Hanne Sorteberg

Foto: Marte Gundersen, Avisa Oslo

bottom of page